Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] rotring

From: Timo Kokkila (tkokkila@saunalahti.fi)
Date: 07.04.2003 - 10:08:08

Tämä tussipiirrinongelma tuli itselleni vastaan joskus reilu vuosi sitten, ja silloin siitä keskusteltiin täällä myös. Silloin muistelen kurkanneeni Rotringin nettisivua ja siellä ilmoitettiin, että tussipiirtimien valmistus on kysynnän puutteen vuoksi lopetettu. Nyt kun katsoin, sellaisesta ei puhuttu mitään... ehkä olen nähnyt unta? Tai sitten Rotring on muuttanut mielensä.

Tussipiirtimiä valmistaa sentään muutkin kuin Rotring, eli tuskin tuote kokonaan häviää markkinoilta, saatavuus kyllä on vaikeaa.

Kirjakaupat ei tämmöisiä tuotteita pidä myynnissä, pienen kysynnän takia. Temperassa luulisi kyllä olevan.

Viimeksi vinkkasin yhdestä paikasta Tampereella, joten tehdään se nyt taas: Rakennuskeskus, Siperian liikekeskuksessa Finlaysonin alueella myy rakentamiseen liittyvää tavaraa mm. arkkitehdeille. Lupasivat pitää piirtimiä myynnissä niin kauan kuin niitä jostain saa. Hinta ei kyllä ole halpa. Samantapainen liike löytynee Helsingistäkin?

T. Kokkila