Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] manga ja Tezuka

From: Shimo Suntila (shimo@utu.fi)
Date: 05.04.2003 - 17:59:59

On Sat, 5 Apr 2003, Sauli Pesonen wrote:

> Tästä uudesta yrityksestä istuttaa manga koto-Suomeen tuli mieleen,
> että jos pokkarimuodossa tähän lähdetään, niin miksei kohteeksi voinut
> ottaa esimerkiksi Osamu Tezukan klassikkoja "Astro Boy" ja "Kimba, the
> White Lion".

   Yhtenä olennaisena syynä lienee SubTV:llä pyörivä Dragon Ball Z
-tv-sarja. Tuttu nimi, enemmän myyntiä.

   Minä taas toivoisin Rumiko Takahashin tuotantoa suomeksi, Ranma½ ja
Maison Ikkoku olis pakkohankintoja. Sopisivat tietty telkkariinkin.

- Shimo

--
 Shimo Suntila, shimo@utu.fi \ Scifi * Fantasia * Anime * Tähtien sota /
  http://tsfs.utu.fi/shimo/   \   Spin * Vapaa Galaksi * Kosmoskynä   /