Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Hauskaa on pidettävä vaikka hampaat irvessä

From: Ari Seppi (Ari.Seppi@uta.fi)
Date: 24.11.2002 - 15:47:47

>Muistaako kukaan missä on julkaistu sellainen vanha Roope-Setä (tai Pelle
>Peloton) -tarina missä Roope sai hermoromahduksen ja Pelle päätti viedä
>Roopen luontoon rentoutumaan. Koko reissu meni persiilleen ja Pellekin
>roikkui puusta pää alaspäin tuumien: "hauskaa on pidettävä vaikka hampaat
>irvessä". Harmittaa kun ei löydä sitä tarinaa mistään. Onkohan se ollu Aku
>Ankan -parhaat alppareissa koskaan?

Voisiko tarina olla Aku Ankassa 36/1971 julkaistu "Rahahuolia ja
raikasta ilmaa"? Tuota Aku Ankkaa minulla ei ole, enkä tarinaa
ole lukenut, joten varmaksi en tiedä, mutta ainakin otsikko ja
hahmovalikoima (Roope, Pelle, Pikku apulainen) sopisivat kuvaukseesi.

Jos tuo on hakemasi tarina, ei sitä Inducksin mukaan löydy mistään
muusta suomalaisesta julkaisusta:

http://coa.duckburg.dk/coa/c1/story.php/3/H+70us01

--
Ari Seppi (ari.seppi@iki.fi)