Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Elava kuva ja sarjakuva?

From: Vesa Kataisto (vekatai@utu.fi)
Date: 14.11.2002 - 16:24:24

Nakuttelen tässä artikkelia mm. kotimaisen elokuvan ja sarjakuvan yhteyksistä.
Tuleeko kenellekään mieleen muita esimerkkejä kuin nämä:
Tapiovaara: Kaksi Vihtoria
Tulio: Vihtori ja Klaara
Pekka Puupäät (50-luvun sekä Visa Mäkisen 80-luvun lämmittelyt)
Valehtelija
Calamari Union
Vääpeli Körmyt (Masista "napatut" hahmot ja vitsit)
Hengittämättä ja nauramatta

Siis elävien näyttelijöiden esittämä sarjakuvasovitus/lainaus, sarjakuvantekijä
hahmona, ei animaatio (paitsi jos osana elokuvaa, kuten Herra Huun Apina &
Gorilla-jakso). Myös tv-sovitukset.

Olen tässä pläräillyt Kansallisfilmografiaa yms. yrittäessäni tämmöisiä löytää,
mutta toki kaksi aivoa näkee enemmän kuin yksi, ja mitä useampi, sen parempi...

Vastauksista kiittäen (voi laittaa suoraan os. vekatai@utu.fi)

Vesa