Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] [tiedotus] Mikko Valtosen näyttely

From: Maria Björklund (maria.bjorklund@pp.inet.fi)
Date: 13.11.2002 - 17:40:40

Siis jos joku ei ole vielä huomannut, Galleria Jangvassa on parhaillaan
menossa Mikko Valtosen näyttely, joka jatkuu enää 17. päivään asti. Paikan
päältä voi myös ostaa muutamia Valtosen nerokkaista sarjakuvajulkaisuista.
Suosittelen lämpimästi.

Ja tähän liittyen, hupaisa huomio. Jangvassa jaossa olleessa Mikko Valtos
-esitteessä oli katkelma Anne Rouhiaisen Helsingin Sanomissa 1997
julkaistusta kritiikistä. Lainaus:

"Valtonen on erilainen taidemaalari. Hän on tunnettu sarjakuvapiireissä
sarjakuvien tekijänä. ... Useiden sarjakuvatyyppien tapaan Valtonen on
hiljainen ja sulkeutuneen oloinen."

Moniko tunnistaa itsensä "sarjakuvatyypiksi"?!? :)

t: Maria :c))

P.S. Jos joku ihmisolento omistaa Mikko Valtosen omakustannesarjakuvat
"Paras" ja "Hanhi", tai edes toisen, olen erittäin halukas ostamaan.
Hinnasta sovitaan.