Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Albumit 2003

From: Vesa Kataisto (vekatai@utu.fi)
Date: 29.10.2002 - 10:26:26

> No sitten ei lähetetä mailitse vaan kirjeitse. Pelkät listat
> tuskinriittää, niiden lisäksi vois laittaa arvostelut kustakin
> ehdotuksesta ja mukaan omat yhteystiedot & lupaus avittaa kysymysten kanssa niin
> paljonkuin suinkin tarpeen. Mitä helpommaksi asia tehdään, sitä
> todennäköisemmin joku tarttuu täkyyn.

Kustantajia ei todellakaan pidä demonisoida. Sarjakuvien olematonta kustannuspolitiikkaa on tälläkin palstalla monesti manailtu. Syy julkaisemattomuuteen on useammin kuin arvaakaan tietämättömyys. Hartaat harrastajat ovat avainasemassa niin nyt kuin 70-luvullakin. Ilman sarjakuvafaneja esimerkiksi Mafaldaa, Lucky Lukea, Corto Maltesea, Ahmed Ahnetta, Asterixia tai edes Tinttiä ei olisi aikoinaan julkaistu suomeksi - ainakin viive olisi ollut paljon pitempi.
Jos ei muu auta, niin sitten pitää kustantaa - ärkele - itse ne sarjat joita haluaa suomeksi lukea. Vippaisiko joku 10.000 euroa?

t. Vesa