Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Vielä sananen musteista

From: Mika P Lietzen (mplietze@cc.helsinki.fi)
Date: 18.10.2002 - 09:11:11

Musteisiin pätee täsmälleen sama väistämätön fakta kuin kaikkiin
muihinkin työvälineisiin: kun löytää sen itselleen sopivimman,
sen maahantuonti tai valmistus lopetetaan.

Itse olen tuskaillut viime viikot täysin kelvottomien musteiden
kanssa, esimerkiksi Villen mainitsema Lefranc&Bourgeois on
ihan liian juoksevaa ja ohutta. Sama pätee kaikkiin muihin
kokeilemiini kiinalaisiin. Paras minkä olen löytänyt on
Winsor&Newtonin Calligraphy Ink (eri kuin "hämähäkkimuste", mutta
sitä on löytynyt vain yhdestä liikkeestä. Ja sieltä sitä ei enää
saa kuin keltaisena tai punaisena tai minä tahansa muuna kuin
mustana, ja kellään ei tunnu olevan kaupassa mitään tietoa siitä
että tuleeko sitä koskaan lisää.

Lisäksi nuo kiinalaiset musteet (tai India inkit, nimi vaihtelee
kielestä riippuen) varsinkin tuntuvat kaikki tuoksuvan niin että
pää alkaa särkeä vähemmästäkin.

terv.
nimim. ensi kerralla ostan säästöpakkauksen