Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Valopoytatilanne 2002

From: Ville Ranta (ville.ranta@helsinki.fi)
Date: 07.10.2002 - 10:01:01

Olen kokenut pienet valolaatikot liian ahtaiksi ja epäkäytännöllisiksi
(niitä ei saa mukavan vinoon asentoon, joka säästää niskaa).

Minua on palvellut jo 11 vuotta itse rakennettu piirustuspöytä, jonka malli
on otettu sanomalehtien taittopöydistä. Siis niin kuin arkkitehdin
piirustuspöytä, jonka liikuva osa on loisteputkilla varustettu
maitolasipintainen laatikko. Vähän raskas mutta hyvä. Valoputkiakaan ei ole
tarvinnut vaihtaa kertaakaan. En tarvitse piirtämiseen muita pöytiä kuin
tämän sekä pienen apupöydän viereen, jolla pidän kyniä ym.

Kysele konttoritarvikeliikkeistä, jotka myyvät vanhaa kamaa. Myös kaikkien
suurempien lehtitalojen varastosta löytyy varmasti valopöytiä, joita ei
enää tietokoneohjelmien aikana käytetä. Jos sattuu olemaan joku tuttu
töissä jossain lehdessä...

Tai sitten kysele arkkitehtitoimistoista. Niidenkin varastot saattavat
sisältää yllätyksiä.

ville