Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Kovakantisuus

From: samulivi@picasso.pspt.fi
Date: 10.09.2002 - 15:44:44

On mahdollista - jopa melko todennäköistä - että muistan väärin,
mutta minulla on hämärä muistikuva kahdesta albumista, nimetty
yksinkertaisesti Alack Sinner 1 ja 2, joissa oli Muñoz-Sampayo -
työparin varhaisempaa tuotantoa... piirrostyyliltään ja tarinaltaan
huomattavasti enemmän perinteisen dekkarin kaltaista kuin esimerkiksi
albumeissa Joen Baari tai Viet Blues. Kuopion kirjastosta
muistaakseni ne löysin, ja ellen erehdy, juuri kovakantisina.

Ja totta, tottumuksestahan tässäkin asiassa on vain kyse. Itse
ottaisin silti edelleen pehmeäkantisen albumin, jos saisin kahdesta
vaihtoehdosta valita. Poikkeuksena paksut, monisatasivuiset albumit,
jotka näyttävät ja tuntuvat kovakantisinakin varsin hyviltä.

-Samuli