Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Re: Uusiruutu.

From: vekatai@utu.fi
Date: 03.09.2002 - 04:15:15

> Tämä Uusiruutu muuten kertoo tilauslomakkeessaan juhlavasti: "Nimi ja
> osoitetietoja voidaan käyttää suoramarkkinointiin." Ei siis mitään
> tilaajan valintamahdollisuutta tyyliin: "Suostutko siihen että tietoja
>voidaan käyttää...?" Me olemme niille kauppatavaraa. Toisaalta, mikä
>estää kirjoittamasta itse sitä kieltoa siihen?

Joo, se on kyllä selkeä kauneusvirhe. Toisaalta, nytkyisin on tavallisen
käyttäjän lähes mahdotonta olla tarttumatta mainostajan verkkoon, kun on
kaiken maailman pankki-s-kortit ja muut plussabonukset.. Hansit ja Kertut
ovat entistä tiukemmin markkinaraossa, kun lähiärräsikin tietää jo ennalta
juotko kevytmaitoa ja ostatko mieluummin Mars-patukan kuin Snickersin.
Siinäpä mainio sarjakuva-aihio..
Mutta juu, hupaisaa kun tätä sarjakuva-makasiinilehtien historiaa
tutkailee. Joka 10. vuosi on yrittänyt tulla joku sanomaan missä mennään.
Alussa oli Sarjakuvalehti, sitten tulivat Sarjis, Zoom, Ruutu ja NonStop.
Niiden jälkeen Tapiiri, jota seurasi Alpha ja edelleen Laaki. Nyt sitten
Uusiruutu...

t. Vesa