Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Vl: [puhekupla] Tintti-vinkki

From: Kirsi Kinnunen (kirsi@free.fr)
Date: 12.07.2002 - 17:00:00

asia: TINTIN CHEZ LES SAVANTS -lehden tilaukset minulle henkilökohtaiseen sähköpostiosoitteeseen, deadline 21.7.

Hei!

Useampi henkilö on kysellyt henkilökohtaisen postin kautta, miten Science & Vie -lehden Tintin chez les Savants -erikoisnumeron voisi saada käsiinsä, jos ei osaa ranskaa tarpeeksi, jotta soittaisi itse Pariisiin ja tilaisi lehden. Lähetän vastauksen kuitenkin listalle, niin nekin kiinnostuneet saavat sen tiedoksensa, jotka eivät ole vielä ehtineet laittaa minulle suoraan postia.

Soitin kustantajalle ja sain tietää: lehden numeroita on vielä jäljellä ja niitä voi tilata kustantajalta. Hinta 7,90 euroa/numero, johon täytyy lisätä postimaksu Suomeen (arvioisin äkkispäältä 2-3 euroksi). Lehden hinnaksi tulisi näin noin 10-11 euroa. Kustantajan toimitusaika Ranskassa 4 viikkoa + lähetys Suomeen + etukäteismaksut ym. hidasteet = lehti halukkailla viimeistään syyskuussa.

Ku mää oon niin kauhian kiltti niin voin tilata nipun lehtiä ja lähettää ne halukkaille - mut ku mää oon myäs niin kauhian köyhä niin tarvitsen kyllä rahat etukäteen - minulla on tili Suomessa, joten se ei hidasta toimitusta sen enempää.

Tämä on varmasti nopein tapa, nimittäin jos tahdotte tilata lehden suoraan kotiinne kustantajalta, teidän pitää lähettää tilauksen yhteydessä shekki - sellainen, jonka saa Ranskassa siirrettyä tilille ilman kuluja, ja sellaista shekkiä ei käsittääkseni saa Suomessa pankista kuin tilaamalla jne.jne. (Ranskassa nimittäin ei juuri koskaan pysty maksamaan tällaisia tilauksia VISA-korttinumerolla... täällä vain shekit ovat käypää valuuttaa... työpalkkiotkin maksetaan yleensä shekillä, joka lähetetään esim. sarjakuvantekijälle kirjeessä ja sitten pitää itse kiikuttaa shekki pankkiin ja odottaa vähintään 2 viikkoa, että pankki tarkistaa, onko shekillä katetta ja vasta sitten sen saa tililleen... herraisä taivaassa sentään...).

Ilmoittakaa minulle 21.7.2002 mennessä (kai viikko riittää, vaikka onkin kesäaika??), montako kpl tilaatte. Sen jälkeen saatte töröttää huulenne ranskan koukeroihin ihan itse!

Kuulumisiin!
Kirsi

Kirsi Kinnunen
kirsi@free.fr