Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] arvioin sarjakuvasi

From: Otto Sinisalo (Otto.Sinisalo@myllymaki.hamk.fi)
Date: 07.06.2002 - 16:07:07

Tervehdys.

Tämä on viesti kaikille postituslistaa lukeville sarjakuvantekijöille- ja julkaisijoille: Tahdon arvioida sarjakuvasi.

Olen Otto Sinisalo ja kirjoitan viikottain verkossa ilmestyvää sarjakuva-arviokolumnia, Katuojaa. Kyseessä on puhtaasti harrastus: en ole itse sarjakuvantekijä, enkä ole päätoimisesti opiskellut sarjakuvan teoriaa. Olen vain halunnut tarjota lukijoilleni joka viikko informatiivisen ja viihdyttävän katsauksen tuoreisiin julkaisuihin.

Katuoja on ilmestynyt säännöllisesti helmikuusta 2002 uutisryhmässä sfnet.harrastus.kulttuuri.sarjakuvat ja osoitteessa http://katuoja.topcomics.net. Lukijamäärää on vaikea arvioida, sillä suurin osa artikkelin uutisryhmässä lukevista ei lähetä vastineita. Puhutaan joistain kymmenistä-sadoista sarjakuvaharrastajista.

Olen kiinnostunut siirtämään Katuojan fokusta enemmän kohti kotimaista tuotantoa, koska Suomessa julkaistaan paljon small press -sarjakuvaa, joka ansaitsee parempaa näkyvyyttä. Jos haluat, että sarjakuvasi arvioidaan Katuojassa, voit lähettää sen allekirjoittaneelle. Osoitteen saa pyytämällä sähköpostitse. Palautan sarjakuvan lähettäjälle, jos sen mukana lähetetään osoitettu ja postimerkitty kirjekuori.

Kyseessä ei siis ole kaupallinen hanke: kukaan ei maksa Katuojasta mitään, puoleen eikä toiseen. Kuten mainittu, en myöskään voi luvata paatuneen ammattimaista analyysiä sarjakuvallesi, mutta valistuneen maallikon mielipiteen saat kyllä. Ja kenties artikkelin lukijoista löytyy sarjakuvallesi uutta yleisöä.

Mahdollisin yhteistyöterveisin,

Otto Sinisalo
+358 - (0)50 - 542 6980
otto.sinisalo@myllymaki.hamk.fi