Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Jarkko Laine "estyi"

From: Heikki Kaukoranta (heikki.kaukoranta@helsinki.fi)
Date: 20.03.2002 - 12:37:37

Vesa Kataisto wrote:

> Ikävää mutta totta. Sarjakuvakeskustelusta jäi kärki puuttumaan, sillä Laineen
> vaimo oli muutamaa tuntia ennen lähetyksen alkua soittanut ja todennut: "Jarkko ei
> pääse, Jarkko on kipeä".

Jaha. Kipeä.

> Mutta tässäpä aihe seuraaville sarjisfestareille: Samaan paneeliin Jarkko Laine,
> Paavo Haavikko, Hans Nissen ja Harri Römpötti. Heikki Jokinen voisi jakaa
> puheenvuoroja eli kermakakkuja osallistujille. Enpä olisi uskonut, että tämäkin
> yhteiskunta menee siihen pisteeseen jotta Paavi Haavikko lausuu julki liberaalimpia
> mielipiteitä kuin vanha U-mies Laine. (Viite: Kirja A&Ö viime sunnuntaina.)

Haavikko on kaiketi aina ollut kohtalainen sarjakuvien ystävä. Tai niin kauan ainakin,
kuin olen päässyt tekemään havaintoja. Haavikko oli Otavan kirjallinen johtaja, kun
Tintti ja Lucky Luke tuli niiden ohjelmaan, ja Flemon, Valerian ja Johannes ja Pirkale.
Ja Sarjakuvat -teos julkaistiin.
Ja kun Yhtyneet kuvalehdet aloitti Ruudun - Non Stopin julkaisemisen, niin aloite
varmaankin tuli Otavan suunnalta.
Ja Art House osti itselleen sarjakuvan kustannuspotentiaalia: Jalavan.

Laine taas... U-mies kokoomuksen kansanedustajaehdokkaana?

* H.