Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Kysymys tekstauskynistä

From: Bobcat . (bobcat_112@hotmail.com)
Date: 03.02.2002 - 22:09:09

Voi, ja mitä sitten pitäisi tehdä? Lopettaa piirtäminen jo nyt vasta
parikymmentä täyttäneenä, heittää pois kaikki todistusaineistot siitä että
jotain on piirtänyt, lopettaa harjoittelu ja kaikki vain siksi että "ei
musta kumminkaa mitään tule kun asun Suomessa ja se olis muutenkin niin
pieni mahis vaikka asuis missä."

Ikävä tosiasia on, että ainakaan mitään ei saavuta jos ei edes yritä.
Meikäläinen ainakin rupesi piirtämään sarjakuvia sillä periaatteella että
vaikka tuntuu siltä ettei miksikään kuuluisuudeksi tule, voi silti yrittää
ja katsoa sitten mitä tapahtuu. Ehkä on samat mahikset kuin lumipallolla
helvetissä (vaikka kulunut vertaus onkin) ja pitää harjoitella vielä niin
pirusti - varsinkin kun alkoi tosissaan piirtää vasta neljä vuotta sitten -
mutta ei se sillä "ei mitään mahiksia"-asenteella parane.

Mitä originaalien säästämiseen tulee, se on tietysti jokaisen oma asia mitkä
työt pois haluaa heittää. Omasta mielestä tuntuu pahalta heittää pois jotain
jonka parissa on väkertänyt niin kauan. Ei sen takia että saisi myöhemmin
niitä myydä tai katsoa että "vau, tällaistakin tuli tehtyä", vaan siksi että
yksinkertaisesti haluaa säästää jotain mitä on tehnyt harjoitellessa. Vähän
niinkuin ne piirustukset jota pienenä on tehnyt ja joille on sitten
räkäisesti naurettu kun ne ovat myöhemmin esille tulleet. Ehkä olen sitten
outo siinä suhteessa. Siltäkin tuntuu, että jos jotain tekee sen voi saman
tien yrittää tehdä kunnolla.

Aura