Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] [tiedustelu] Kög==ssi Kenguru

From: Reima Mäkinen (kuvagra@nic.fi)
Date: 23.01.2002 - 14:45:45

>Lapsena näin jossain Avussa tai Seurassa tms. Kössi Kenguru -sarjakuvan,
>mutta onko noita koottu kirjoihin tai kansiin?
>Olisi hauska nähdä niitä uudestaan, ja verrata Prepulan loistaviin Kössi
>-animaatioihin, onko henki sama.
Sarja ilmestyi Elannon Me-lehdessä. En tiedä milloin se aloitti, mutta jos
niitä tosiaan on 272 ja se loppui joskus 1980 nurkilla, niin on se muutaman
vuoden pyörinyt kun lehti ilmestyi kai kerran kuussa. Tyyli vaihtui aika
(siis ollakseen sama sarjakuva) paljon vuosien varrella, väritkin tulivat
mukaan jossain vaiheessa. Kokoelmia en muista nähneeni, leikkeinä mulla on
muutama.

Kössi, Anselmi ja Masa kyllä ansaitsisivat vähintään oman fanisivun.

Reima