Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] materiaaleista vielä...

From: samulivi@picasso.pspt.fi
Date: 30.11.2001 - 15:59:59

Lainaus "Bobcat ." <bobcat_112@hotmail.com>:

> Vesiväreissä on se ongelma, ettei niitä saa kopioitua
> tavallisella
> kopiokoneella kirveelläkään. Painettunakin kustannuksia tulee
> enemmän. Eikös
> tietokoneella viimeisteltyjä kuvia voi muuten viedä
> kustantajalle
> sellaisenaan? (Siis levykkeellä)
>
> Aura

Toki kuvat voi viedä digitaalisessa muodossa kustantajalle(tai
painoon)... ja jos omakustannetoimintaa harrastaa, usein aika
tärkeässä asemassa olevat painokustannukset pienenevät
todennäköisesti jonkin verran (jos kuvat nimittäin ovat oikeassa
formaatissa ja muuten kunnossa).
... 3,5" disketti on kyllä vallan kauhia tiedonsiirtoväline, oman
kokemukseni mukaan neljä viidestä disketistä brakaa aivan
normaalikäytössäkin. Ja puoleentoista megaan ei paljon kuvamatskua
mahdu, jos mahdollista niin kannattaa käyttää joko cd-r -levyjä tai
zip-levyjä...