Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Haalistuvista tusseista

From: Mika P Lietzen (mplietze@cc.helsinki.fi)
Date: 28.11.2001 - 16:43:43

> Oman kokemukseni perusteella nestemäinen tussi ei haalistu mihinkään, oli se
> sitten Pelikania, Windsor & jotain tms. Spriiliukoiset huopakynät eivät

Mä käytän Winsor & Newtonin Calligraphy Inkiä ja se ei ainakaan haallistu.
Pelikanin tussin kanssa sen sijaan oli aina vaikeuksia saada kunnon
mustaa, aina se meni harmahtavaksi. Tuo muste on halpaa ja riittoisaa.

Johan tuli nörtti olo. Mainostetaan vielä, että Daler-Rowneyn Sapphire-
siveltimet (Akateemisesta ainakin Helsingissä) ovat erinomaisia sekä
käyttöiältään että ominaisuuksiltaan. Niissä on osa synteettistä ja
osa jotakin luonnollista (näädänkarvaa?) mikä estää sen kuivumisen ja
siveltimen kärjen hajoamisen mikä ainakin minulla tapahtuu kokonaan
luonnonkarvaisilla siveltimillä. Kokosynteettiset taas on liian jäykkiä;
nuo on juuri täydellisiä.

mika