Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Muistaako kukaan..

From: Vainio Jyrki (jvainio@urova.fi)
Date: 24.08.2001 - 23:40:40

> Ja minullapa on ultrarare keräilyharvinaisuus nimeltä Hikari 1993,
> jossa on ysiluokkalaisen Jyrki Vainion tekemä kansi, pari pilakuvaa ja neljä
> sarjisstrippiä. Sivun 28 alin strippi on vieläkin mielestäni aika hyvä

:-D Listalla ei varmaankaan ole montaa muuta tyyppiä, joka olisi voinut jatkaa
tätä kuittailua...
Miten niin alin strippi? Entäs ne muut sitten?? ;-)
Garry Trudeaun Amerikassa-hyvin-kuuluisa poliittisesti aktiivinen sarjakuva
Doonesbury muuten IMHO muistutti piirrosjäljeltään hyvin läheisesti minun
"Hikari-kauden" tyyliäni, kun se poimittiin syndikaattilevitykseen vuonna
1969... Monet ilmeet, virheet, viivat, ovat HYVINKIN samanlaisia!
Niin sitä ovet vain aukeavat ihan eri tavalla Harvardin (vai oliko se nyt Yalen)
kuin Maijamäen yläasteen oppilaille! (Vaikka rehellisyyden nimissä todettakoon,
että minähän en vielä ole edes tarjonnut töitäni syndikaateille...)

---Jyrki Vainio, Ohio