Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Viisi parasta eurooppalaista albumia

From: Teemu Ollikainen (temeteus@hotmail.com)
Date: 28.06.2001 - 09:59:59

Moi,

käyn pitämässä pari esitystä eurooppalaisesta sarjakuvasta Turun
kaupunginkirjastossa syksyllä ja minua on pyydetty ehdottamaan, mitä uusia
eurooppalaisia sarjakuvia projektirahoilla kirjastoon jutun yhteydessä
hankitaan. Ajattelin kysyä teidän muiden sarjakuvankuluttajien mielipidettä
(koska itse osaan olla todella kiinnostunut vain yhdestä piirtäjästä
kerrallaan), eli kysymys kuuluu:

Mainitse viisi viimeisen kymmenen vuoden aikana julkaistua eurooppalaista
(myös Suomi!) sarjakuva-albumia, mitkä kaikkien ainakin pitäisi lukea.
Mielellään suomennettuja.

Lista menee varmaan tukkoon, mutta se on vaan hyvä, sillä voin seuloa siitä
kymmenisen albumia, jotka sitten hankitaan kirjastoon kaikkien luettavaksi.
Ja maailma pelastuu!

Teemu O.