Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Markkinatalous ja sarjakuva

From: vranta@mappi.helsinki.fi
Date: 20.06.2001 - 10:11:11

Aura Ijäs:
> Siinä vaiheessa kun kaikki peräkylillä formulaa katsovat huoltoasemien
> vakioasiakkaatkin mieltävät sen on jo ihme tapahtunut.... Lukijoita
> varmasti
> löytyy, kuten Ville sanoikin, kunhan sarjakuvaa vain tuotaisiin enemmän
> esille.

Ei sarjakuva formulayleisöä tarvitse voidakseen elää. Eikä sellaisia yleisöjä
ole muulle sarjakuvalle kuin Aku Ankalle löydettävissäkään. Minä puhun lähinnä
tuhansista ihmisistä, en kymmenistä tai sadoista tuhansista. Sellainen on
turhaa haaveilua.

> Mutta jos sarjakuvaa ei levitetä koska se ei myy niin eihän se
> voi
> ikinä levitä yleiseen tietoisuuteen....

Se on tilanne nyt suurien kustantajien parissa. Kukaan ei halua panna rahaa
tähän alaan, koska pikavoittoja ei ole. Mutta tälle tilanteelle voi tehdä
paljon. Sarjakuvan harrastajat ja tekijät voivat lisätä niin yleisön kuin
kustantajienkin mielenkiintoa ja tietoisuutta sarjakuvasta.

ville r.