Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Suomessa liian vähän Ligne Claire piirtäjiä

From: timo ronkainen (timoro@hotmail.com)
Date: 11.05.2001 - 19:02:02

>Tsot tsot, mihinkäs unohtui Kari Leppänen?

Ah, Leppänen tuli mieleen heti kun olin painanut "send" -nappulaa.

>mainittu George McManuksen Vihtori ja Klaara on sarjakuvahistorian
>suurimpia
>aliarvostettuja klassikoita.

Juu. Nimenomaan se vanha 1910-20 luvun alkuperäinen McManuksen piirtämänä.

>Joost Swartenkin kuvissa on
>hätkähdyttävää yhdennäköisyyttä niihin.

Se on se art deco, funkis ja modernius mikä näkyy sarjan huonekaluissa yms.
Saman tyylin ihailijoita, sieltä se ligne clair kumpuaa.
En tiedä onko ameriikassa tehty Bringing up Father -kokoelmia. Ehkä. Luulis.

Timo

^^''*''^^
Cartoonist - writer - donaldist -
Timo Ronkainen ---------------- -