Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] RE: [puhekupla] suomessa liian vähänmangapiirtäjiä

From: VermeS (vermes@netti.fi)
Date: 09.05.2001 - 19:31:31

Kivi Larmola wrote:

> räjähdyksiä, minihameisia koulutyttöjä ja isoja silmiä ja yhtä isoja
> robotteja ja räjähdyksiä. Sekä räjähdyksiä. Ja yhtenäinen tyyli kautta
> linjan.
>
> Hm. Ei nyt sentään. Asiahan on vaan sillä tavalla, että kun japanissa on omaa
> mangaa joka luokalle - on salarymanien manga, pikkupoikien manga, teinityttöjen
> manga jne. - niin jostain syystä länsimaissa julkaistava manga on isolta osalta
> pikkutyttöjen ja pikkupoikien mangaa.

Joo ja sitten jokaisella on omat Underground lajinsa joita julkaisee
ainakin
Garo... Onhan sitten myös tuo Comics Underground Japan (Blast books)
niminen
teos missä on aika aikuinen meininki ainiin se on painettu japanilaiseen
tyyliin oikealta vasemmalle... Suosittelen lämpimästi jos olet
perehtynyt
kommikkuun...

> Maassa jossa 75% painetusta materiaalista on sarjakuvaa, on pakko olla monen
> laista kamaa. Muutakin, kuin mitä Viz graphics tuo. Toivottavasti Kodansha tulee
> pian meillekin - puhetta on ollut. Mutta kielialueemme on liian suppea...

Eikös se ollu n 40%? Ainakin oli näin se oli tuossa Dreamland Japanissa:
Writings
On Modern Manga...

> Ja - ettei jäisi väärää kuvaa - en ole erityinen manga-entusiasti. Mutta sarjakuvan
> ystävänä ei mangaa voi niputtaa sivuun - ei enää. Sen lait on opittava ymmärtämään
> jos mielii säilyttää medialukutaitonsa...
Minäpä olen olen laittanut opintotukeni mangaan jo vuodesta 99...
Tuloksena minulla
on noin 7000mk arvosta mangaa elikkä noin 70sentinen kasa manga
kirjoja...

--
ICQ:24928919
"Fuck them if they can't take a joke"