Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

RE: [puhekupla] fumetto -festareiden voittajasarjikset

From: Kivi Larmola (kivi@kaapeli.fi)
Date: 25.04.2001 - 00:15:15

> Vaan mitä mitä mitä
>paskaa onkaan tämä tavara joka kilpailussa on palkittu? Tsekatkaahan
>itse

Hm, joo. Vaikuttaa vähän kuin olisit osallistunut Mustanaamio-lehden
"piirrä Mustis"-kisaan kunnianhimoisella teoksella "piirrä mutsis' " :-)

Äh. Koska kumminkin tietää suunnilleen, mitä noihin on tarjottu ja sitten
kun näkee mitkä noi voittajat on ja mikä niitä yhdistää, niin tuomareissahan
se syy tietysti on. Ei ole sama käsitys taiteesta, ei. Varmaan samalla tavalla
Galago-lehden korkeakulttuuri-finninaamat kritisoivat "kaupallista" sarjakuvaa
(pikku pottiinsa pissiessään; että voivat näyttää: katso - tätä on minun elämäni).
Galagon julkaisupolitiikkaan noi festarisarjat ois passelisti käyneet. (Siis:
mulla on jotain Galagoa vastaan - se turmelee liian usein päiväni kolahtaessaan
postilaatikkoon. Eikä mielestäni siksi, että olisin äärikonservatiivi. Tämä nyt
oli taas tätä: muuten olen sitä mieltä, että Karthago on hävitettävä -osastoa...)

Hm. Vaihtuuko tuulen suunta? Taidetta? Vai vaan kultturien kohtaamattomuus?
Tietysti oma osansa on siinä, että noilla sivuilla oli vaan näytteet joka sarjasta.

No, tommosta sattuu. Ei pidä ottaa itseensä, eikä ainakaan yrittää sopeutua.

Kivi

(jos olen kiukkuinen mies, se johtuu siitä, että sarjakuva on mulle tärkeä asia)