Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] scifistisiä kuvittajia

From: Shimo Suntila (siilsu@utu.fi)
Date: 07.03.2001 - 17:05:05

   Moi kaikille!

   Ajan tässä kolmen lehden asiaa. Nuo lehdet ovat:

- Spin: Suomen vanhin sf-lehti, Turun sf-seuran julkaisema
- Kosmoskynä: Suomen Tieteiskirjoittajien lehti
- Vapaa Galaksi: Tähtiallianssin julkaisema Star Wars -lehti

   Ensinnäkin jokainen noista lehdistä kaipaa kuvitusta. Galaksi
tietenkin SW-aiheista, mutta Spin ja Kosmari kelpuuttavat joka sortin
sf-kuvitusta.

   Sitten olisi tarve nimenomaan kansikuville. Voin järkätä
kiinnostuneille näytenumeroita, jotta kannen ulkoasu kävisi selväksi.

   Ja lopuksi Spin olisi kiinnostunut sf-aiheisista sarjakuvista.
Erityisesti tarvetta olisi joko strippimuotoiselle tai sivun mittaiselle
sarjalle, jota voisi julkaista lehdestä toiseen. Viime vuonna
rosterissa ollut Leopold ja Osvald loppui piirtäjän kiireiden takia.

   Spiniä ja Vapaata Galaksia toimitan minä, joten niitä koskeviin
kyselyihin voin vastailla helpostikin. Kosmoskynää toimittaa Anne
Leinonen ja toimitussihteerigraafikkotaittajana toimii Seppo Koskinen.
Kosmaria koskevat tarkemmat kyselyt siis heille (löytyvät cc-kentästä).

   Näillä näkymin lehdillä ei ole varaa maksaa palkkioita kuvituksista.
Tarjolla on siis vain verta, hikeä, kyyneliä ja lopulta sitten glooriaa.

   Jos nyt alkoi kynänpäätä kutkuttaa niin ottakaas yhteyttä!

   Ajastanne kiittäen,

- Shimo

--
 Shimo Suntila, shimo@utu.fi \ Scifi * Fantasia * Anime * Tähtien sota /