Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

[puhekupla] Aku Ankan liberaalit esi-isät

From: Mike Pohjola (mikep@iki.fi)
Date: 25.01.2001 - 04:51:51

Keitä asia kiinnostaa voivat käydä Aku Ankan kotisivuilla
(http://www.akuankka.fi/), klikata ja Tietolaaria ja sitten Sukupuuta.
(Saattaa vaatia asiakasnumeroa.) Sieltä löytyy todella hidas ja kömpelö
Java-appletti, josta kuitenkin löytyy Ankan sukupuu kutakuinkin sellaisena
kuin Rosa sen suunnitteli.

Tästä kuitenkin itse puu on poistettu ja vain naamat jätetty. Ne on sitten
yhdistetty tietokonegrafiikka-oksilla siten, että avioparin kohdalla on
aina joku hirttosilmukan näköinen solmu ja siitä siitä lähtee lasten
oksat.

Roopen esi-isät, MacAnkan klaanin vanhimmat, ovat kuitenkin erikoinen
tapaus. Nehän olivat jo Rosankin versiossa lätkitty sinne puuhun sikin
sokin ilman, että niiden keskinäiset sukulaissuhteet kävivät ilmi. Nyt
nekin tiedetään.

Kaikki muut ovat sisaruksia, paitsi kaksi, Sir Rahakas MacAnkka, sekä
Ritari Ankanmieli. He ovat - oksasolmusta päätellen - sisarusten vanhemmat
ja ilmeisesti naimisissa! Epäselvää on onko toinen heistä naispuolinen
transvestiitti (varmaankin tällöin Ankanmieli, jonka kypärän alta ei näy
kuin silmät ja nokka) vai ovatko lapset toisen tai molempien edellisestä
avioliitosta. Vain Sir Mahakas muistuttaa ulkonäön puolesta Sir Rahakasta,
muut tulevat selvästi Ritari Ankanmieleen.

Hatunnosto moisesta liberalismista Aku Ankan toimitukselle ;)

Mike Pohjola
mikep@iki.fi +358-50-5238399 http://www.iki.fi/mikep