Seuran toiminta | Puhekupla | Arkisto

Re: [puhekupla] Sarjisfoorumi

From: Maria Björklund (maria.bjorklund@pp.inet.fi)
Date: 09.01.2001 - 18:53:53

>Minua hieman oudoksutti myös tämä "foorumin" jako supersankari-, taide- ja
>vaihtoehtosarjakuviin.

Tästä nimenomaan on kysymys. Paikka on alussa, ja kaikkea muuta kuin
täydellinen. PARANNUKSIA SAA EHDOTTAA! Toivon että Hynynenkin miettii
mielestään parempia jakoperusteita ja lähettelee niitä foorumin
ylläpitäjälle Hannu Kesolalle. Hän on yhteistyökykyinen ja mukava kaveri.

Minä heitin hänelle nuo termit "vaihtoehtosarjakuva" ja "taidesarjakuva"
kuvaamaan sitä, että saitilla pitäisi olla muutakin elämää kuin
supersankarit. Arvasin että jo pelkästään noista termeistä tulee sota, mutta
en keksinyt parempiakaan sanoja siihen hätään.

Toivon että tämän listan minua viisaammat jäsenet keksivät niitä parempia
ehdotuksia, kertovat niistä Kesolalle ja ehkä jopa keskustelevat aiheesta
tällä listalla - ja Sarjisfoorumilla.

Se minun ideani, joka tuossa jaottelussa torsona toteutuu, on se, että
pelkkä otsikko "Sarjakuva" on liian laaja yhdelle foorumille. En minä
ainakaan halua kahlata tuhansien Daredevil- ja X-men-viestien suossa
etsimässä muutamaa mahdollisesti kiinnostavampaa kommenttia. Mieluummin siis
näin, supersankarit heti alusta omana ryhmänään, jotta sen luo voivat
hakeutua sitä haluavat, ja me muut voimme sitä välttää!

t: Maria :c))

P.S. Ja se tuhannen taalan paikka EI viitannut Sarjisfoorumin ulkoasuun tai
muuhun ominaisuuteen, vaan tilaisuuteen olla vaikuttamassa kaikille
kelpaavan (?) sarjakuvakeskustelurysän syntyyn ja kasvuun. Aktiivisuutta
siis peräänkuulutin.