Re: Mediaseurantaa

Subject: Re: Mediaseurantaa
From: Timo Larmela (tlarmela@cc.hut.fi)
Date: ti 04 maalis 1997 - 14:37:50 EET

On Tue, 4 Mar 1997, Jyrki Kuoppala wrote:

> Enpä tiedä onko tämä kovin yleisesti kiinnostavaa, mutta kun tästä
> aiheesta tällä listalla on aika paljon keskusteltu, niin välitän
> hiukan IS:ssä ollutta keskustelua niille jotka eivät ole itse
> lukeneet.

> helpotuksesta kun Kannabisyhdistys rekisteröi oman internet-domainin
> sky.org, joka tekee kaikille helpommaksi ymmärtää että Kannabisyhdistyksen
> toiminta ei ole missään mielessä Katto-Menyn alaista toimintaa. Ja sen
> tähden linkki Kannabisyhdistykseen on nykyään poistettu "Kaapelisolmun
> tiedontuottajien" luettelosta.

> [...]
Pieni huomautus julkaisumoraalista. Kun haimme Internet-domainia, ensin
sky.fi:tä, niin tavoitteena oli kaikkea muuta kuin nyt annetaan ymmärtää.
Ikäänkuin domain-nimeä olisi haettu siksi, että SKY:n alkuperä ja/tai
palvelun tarjoaja haluttaisiin häivyttää. Motiivit domain-nimelle ovat
meille kuten varmaan lähes kaikille muillekin aivan muut.

Kun IS kysyi minulta asiaa, niin se tietenkin jätti mainitsematta domain-
nimen hekemismotiivit ja sen, mitä ongelmia nimen rekisteröinnissä oli.
Sehän sopii IS:lle. Viimeinen Maailma sanojen vankina (joka tulee tänään
uusintana joskus 15.xx), antaa aivan oikean kuvan ao. lehden julkaisu-
moraalista. Kannattaa katsoa, jos on jäänyt väliin.

Moraalista puheenollen. Meidän sky.fi-domainin rekisteröintihän evättiin
n. vuoden pallottelun jälkeen. Mielenkiintoista kielteiselle päätökselle
on se, että emme ole vieläkään pyynnöistä huolimatta saaneet tietoa,
milloin ja missä päätös on tehty ja mitkä ovat perustelut. Olisimme jo
aikoja sitten tarvinneet tiedot ja tarvitsisimme edelleen. Tämäkin on
yksi oleellinen osoitus, miten yhdistykset ovat eri arvoisia Suomessa.
Tarvitsisimme dokumentin liitettäväksi Ihmisoikeustoimikunnan materiaa-
lipinoon.

Kannabis todella vaikuttaa ihmisten moraaliin monella tasolla. Sanan
"kannabis" mainitseminen riittää mihin tahansa toisinajattelijoiden
sorsimiseen. Eli kaikki moraali voidaan unohtaa. Jopa monopoliasemassa
oleva HPY intoutuu sensuuriin, kun erään lehden toimittaja soittaa HPY:
hyn ja kertoo, että nimemme on luetellossa (ollut jo ties kuinka monta
vuotta).

Terveisin, Timo Larmela