METSÄ: Re: METSA:_Re: METSA:_Kumpi_parempi

Kirjoita käräjille

LAURI VAARA MMEKN (vaara@LadyBird.helsinki.fi)
Thu, 19 Nov 1998 16:58:14 EET DST

Kirjoitat näin:

>Jos hankintakauppa määritellään näin, se on tietysti parempi vaihtoehto,
>mutta muussa tapauksessa metsänomistajalla ei aina ole mahdollisuuksia
>muuhun kuin pystykauppaan. (Esim. "kiireiset kaupunkilaiset")

Suomessa on tietoisesti vääristetty hankintakaupan käsite koskemaan
vain metsänomistajan itse tekemää työtä. Se on ollut yksi keino tukea
pystykauppaa. On voitu väittää, ettei hankintakauppa ole mahdollinen,
koska metsänomistaja ei kykene puunkorjuutyöhön, kuten tässäkin
keskustelusa on näkynyt. Tutkijatkaan eivät ole määritelleet
puukaupan käsitteitä. Kauppatavan muoto ei tietenkään voi riippua
siitä, millä työvoimalla korjuu tehdään.

Lauri Vaara

Tämä viesti lähetettiin kansallisten metsäkäräjien sähköpostilistalle
osoitteeseen metsa@kaapeli.fi. Listan ylläpito: owner-metsa@kaapeli.fi.
Viestit tallentuvat osoitteeseen: http://www.kaapeli.fi/hypermail/metsa/