METSÄ: Re:_METSA:_Kumpi_parempi

Kirjoita käräjille

Taneli J Mielikainen (tmielika@cs.Helsinki.FI)
Thu, 19 Nov 1998 16:14:01 +0200 (EET)

On Thu, 19 Nov 1998, LAURI VAARA MMEKN wrote:
> Tämän aamun uutinen Hesarissa havainnollisti kytkykaupan käsitettä ja
> sitä, miten kehittyneissä markkinatalousmaissa kytkykauppaan
> suhtaudutaan. Amerikan kruununjalokivi Microsoft on syytettynä
> Windows-käyttöjärjestelmän ja oman selaimensa kytkykaupasta. Olisiko
> Jukka Pietilän ratkaisu tähän käyttöjärjestelmän toimittajan
> vaihtaminen?

Ratkaisu olisi täsmälleen oikea. Itse olen luopunut yhtiön tukemisesta
aikoja sitten ja olen ratkaisuuni hyvin tyytyväinen. Työskentelyyn ei
kaikkein parhaiten sovellu epästabiili järjestelmä. (Hieman ehkä ohi
aiheen...)

> Miksi puun ja korjuutyön kytkykauppa pitäisi säilyttää, vaikka
> pystykaupan lopettaminen ei poista yhtäkään vaihtoehtoa, vaan
> ainoastaan avaa uusia? Hankintakauppa ei estä yhtiön korjuuta samoilla
> ehdoilla kuin pystykaupassakin. Ainoa ero on, ettei yhtiön
> korjuukustannuksia voi piilottaa.

Jos hankintakauppa määritellään näin, se on tietysti parempi vaihtoehto,
mutta muussa tapauksessa metsänomistajalla ei aina ole mahdollisuuksia
muuhun kuin pystykauppaan. (Esim. "kiireiset kaupunkilaiset")

http://www.iki.fi/twn/ >-<[8D-* Diskokuningas on niin viisas,
tel:+358-(0)50-5436123 ^ WinTeR ^ että häntä luulee tyhmäksi...

Tämä viesti lähetettiin kansallisten metsäkäräjien sähköpostilistalle
osoitteeseen metsa@kaapeli.fi. Listan ylläpito: owner-metsa@kaapeli.fi.
Viestit tallentuvat osoitteeseen: http://www.kaapeli.fi/hypermail/metsa/